![Blå lastebil parkert foran bygning på dagtid](/uploads/GE5urfcV/BlaKurer_20130614_0168_retusjert-720x480_971.jpg)
03/08/2018 av Blå Kurér
Elektroniske transportbestillinger sparer tid og penger
Hos Blå Kurér kan du bestille og følge dine forsendelser på nettet. Du får alt i et oversiktlig system, som sparer deg for telefoner og manuell håndtering.
Vi har både vårt eget bestillings- og sporingsskjema for våre kunder, og vi kan koble sammen dine systemer gjennom EDI-løsninger.
Du får fulgt forsendelsene dine i nåtid, og ordrehistorikk samles på et oversiktlig sted.
Gjør bestillingen – vi fikser resten
Når du legger inn en bestilling via nettet hos oss, sørger vi for at varen blir levert til avtalt tid. Vi henter og leverer, og gjennom vårt system kan din mottaker få automatiske oppdateringer om leveringsstatus underveis.
For både små og store leveranser
Om du har et mindre antall bestillinger og har et sporadisk behov for frakt, passer Web-booking for deg. Du oppretter en bruker her, og får tilsendt kode og passord. Deretter kan du bestille transport og budtjenester på nett, samt følge og overvåke bestilling, gjennomføring og levering i sanntid.
EDI-kobling mellom dine og våre systemer
Om du har et høyere antall forsendelser hos oss, anbefaler vi en EDI-kobling mellom deres og vårt system. Det gjør at deres ordre kan slippes over i vårt system, og deretter rett inn i lasteplanleggingen. Derfra kan du følge ordrestatus, transport og levering i sanntid.
Med våre elektroniske løsninger kan du:
- Booke transport
- Se status for pågående oppdrag
- Søke i historikk og eksportere historikk til Excel
- Se digitale signaturer og/eller scannede fraktbrev
- Skrive ut fraktdokumenter på ordre (SIS, CMR, etiketter)
- Gjøre prisforespørsler
- Skrive ut fakturaer
Nyttige data og statistikk via elektroniske transporttjenester
Med en EDI-kobling får du muligheten til å utarbeide statistikker på antall leveringer, sendinger, vekt, volum, adresser, avvik også videre. Dette gir deg datagrunnlag for oversikt og mer effektiv drift i fremtiden.
Automatisk og enkel tilbakemelding til kunder og mottakere
Når du er koblet opp mot en av våre to elektroniske betalingsløsninger, kan du forenkle din egen kundekommunikasjon. Systemet kan sende automatiske tilbakemeldinger til mottaker via epost eller tekstmelding, og gi oppdateringer på transportstatus. Dine kunder får ekstra service, og du slipper å gi manuelle oppdateringer.
Spar tid og penger! Velger du Blå Kurér som din transportpartner på strekningen Telemark-Oslo, får du en fremtidsrettet og digitalisert samarbeidspartner.